Frågor & svar

Hur får jag mina biljetter? Hur får jag mina biljetter?
Vilka biljettkategorier säljer ni till? Vilka biljettkategorier säljer ni till?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Ingår det avgifter i era priser? Ingår det avgifter i era priser?
Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter? Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?

Hur får jag mina biljetter?

När din bokning är slutförd och betalningen godkänd, skickas din e-biljett, som en bifogad PDF-fil (voucher/e-biljett), omgående till din e-postadress. Denna PDF voucher/e-biljett ska du skriva ut och ta med på resan. På din voucher/e-biljett står det klart och tydligt om dina originalbiljetter levereras till ditt hotel, skickas till din hemadress med kurir eller ska hämtas ut vid ingången till banan. All information du behöver står skrivet på din PDF voucher/e-biljett.
Åter till frågor & svar

Vilka biljettkategorier säljer ni till?

Vi säljer biljetter som är giltiga till själva HUVUDLOPPET, vanligast på söndagen, eller biljetter som är giltiga BÅDE till PROVLOPP med tidtagning, vanligen fredag och lördag, och till själva HUVUDLOPPET, vanligen på söndagen. Vilka biljettkategorier vi har till försäljning för det aktuella loppet är beroende på utbud och kan variera under försäljningsperioden.
Åter till frågor & svar

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till de flesta F1 lopp behöver vi få din bokning bekräftad av arrangören. Detta sker normalt mycket snabbt och vanligtvis inom 48 timmar (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas din voucher/e-biljett till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad av arrangören och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsåld kategori eller utsålt datum), så skickar vi dig ett e-post meddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa kategorier/datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till frågor & svar

Ingår det avgifter i era priser?

Ja, priset du betalar hos oss inkluderar biljettpriset till arrangören och avgifter till vårt ombud/agent och oss. Avgifterna innebär att det kan vara MYCKET stor skillnad på det pris du betalar här och det pris som står skrivet på biljetten. Priserna stiger vanligtvis när löphelgen närmar sig! Avgifterna täcker omkostnader vid förhandsbokning av biljetterna hos arrangören, eventuella kostnader för leveranser samt provision till både arrangör, ombud/agent och oss. Det är viktigt att du är uppmärksam på prissättningen och känner till avgiftspolitiken INNAN du bokar, så att du kan ta ställning till om du vill köpa dina biljetter här eller via en annan försäljningskanal!
Åter till frågor & svar

Vad händer om jag inte kan använda mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna vidare till annan kund. OBS! Vi kan aldrig garantera något! Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och våra samarbetspartners bokningsavgifter.
Åter till frågor & svar

 

Ticmate
08-551 13 444 08-551 13 444 E-post E-post


Till kundvagnen